Máte už názor na Modré oceány?


Grant McCracken (už to jméno je kapitál!) na svém blogu trefně glosuje knihu W. Chan Kima a Reneé Mauborgna Blue Ocean Strategy (český překlad zde). V českém marketingovém prostředí se teď o knize poměrně hodně mluví - a málo diskutuje. Já jsem začal Kima a Mabourgna sledovat v Harvard Business Review, kde v lednu 2004 uveřejnili článek Creating New Market Space. Jejich metoda "strategického plátna" (strategic canvass) je z praktického hlediska velmi použitelná a jednoduchá. McCracken mimo jiné kritizuje akademický prach, který na knize ulpívá. Mohu souhlasit. Přečtěte si "Modré oceány"! Zvýší to váš odborný "kudos"! Když si na knihu navíc vytvoříte názor (třeba s pomocí McCrackena), budete mezi českými marketéry ojedinělým zjevem.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Česká spořitelna: Metafora i metonymie českého bankovnictví

Logika loga

Filosofie vs feelosofie v marketingu