Someone has to be there!

A potom že malé agentury nemají šanci! Až představenstvo muselo rozhodovat lítý boj mezi finalisty výběrového řízení na reklamní agenturu pro společnost RWE v České republice. (Společnosti patří největší český provozovatel tranzitní soustavy TRANSGAS a síť regionálních distribučních společností - RDS.) Vítězem je agentura CrossWorld Červený, která rozdílem třídy porazila žabaře z Leo Burnett, Kaspenu, Saatchi&Saatchi a já nevím ještě z jakých bezvýznamných agentur. RWE - podle zadání - hledá agenturu, která by tomuto světovému gigantovi v poskytování utilit pomohla vytvořit reputaci a přitažlivou tvář na českém trhu.

RWE se ve své mezinárodní kampani představuje jako spolehlivý gigant, který (zatímco my spíme) se stará o soustavný přísun plynu, elektřiny a vody. Slogan "Someone has to be there" je pěkný understatement vzhledem k tomu, jak profitabilní je takové bdění. Reputaci dokonale organizovné, spolehlivé a tak trochu technokratické firmy dostálo i zadání reklamní kampaně, jež přesně a pečlivě vyjmenovávalo podmínky, které musí uchazeči o její reklamní rozpočet v ČR splnit. Jednou z podmínek byly i relevantní reference uchazeče - kampaně realizované v podobném rozsahu a s podobnými cíly. V tomto ohledu se agentura CrossWorld Červený má opravdu čím pochlubit. Tak například inzeráty na značkové náhradní součástky LUK, oleje Mobil či povedený veletržní mobiliář pro Český Telecom...

Ještě že zřejmě zasáhlo představenstvo a intervenovalo ve prospěch Červené agentury - která sice nevyhověla tak úplně podmínkám výběrového řízení, ale kdopak by se tím zabýval! Důležitější je, že agentura už má zkušenosti se spoluprací s Transgasem, jež byl RWE pohlcen. Jaké to zkušenosti jsou, nevíme - v televizi jsme neviděli, v tisku ani na billboardech nezahlédli. Ani pomyslet, že by třeba vůbec nemusely souviset s reklamou.

RWE reklamu bude časem potřebovat - nikdo z laiků totiž neví, co je tento gigant vlastně zač. A až bude trh s energiemi plně liberalizovaný (a to i pro maloodběratele), lidé se možná začnou i trochu zajímat o to, kdo jim prodává plyn či elektřinu. Zatím je to každému jedno. A pokud jde o vítěze výběrového řízení na reklamní agenturu, můžeme vhodně parafrázovat slogan nedávné mezinárodní kampaně RWE - "Someone has to be there": Někdo to vyhrát musel - tak ať je aspoň od nás!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Česká spořitelna: Metafora i metonymie českého bankovnictví

Logika loga

Filosofie vs feelosofie v marketingu