Staropramen sobě

Značka, která má zřejmě v plánu vlastnit pozici "chlapského piva" opět promrhala šanci říct o dnešních mužích cokoliv objevného, relevantního či nedejbože inspirujícího. Lyžařský spot Staropramenu předvádí další z řady mločích tanečků na téma chlapské vzájemnosti, udržované díky pivnímu tmelu. Pro ty, kdo jste neviděli připomínám, že v reklamě vystupuje trojice "chlapů", jež poté, co vidí ujíždět psí spřežení s kegem Staropramenu, obrátí start Jizerské padesátky (či nějaké jiné masové běžkařské akce) a běží za sáněmi. Pointu spotu představuje družné halasení v horské boudě. K pivním přeborníkům se v závěru reklamy přidávají borci se startovními čísly 001 a 002 - zřejmě v narážce na nejvroucnější české přání, že "první budou posledními a poslední budou prvními". Všichni samo sebou pijí pivo.

Já vím, je to jen reklama, ale proč ten fatální nedostatek jakéhokoliv přesahu, zábavnosti či nadhledu a na druhé straně proč ta úporná doslovnost, otročení ploché větě, že "chlapi pijí Staropramen"? Dnes, kdy máme šanci začít opravdově vnímat genderové otázky a porozumět jim, působí reklama na Staropramen jako kromaňonec na palubě nejnovějšího Boeingu A380. A ten kromaňonec navíc vypráví blbý vtip.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Česká spořitelna: Metafora i metonymie českého bankovnictví

Logika loga

Filosofie vs feelosofie v marketingu