Zážitkový marketing po česku


Začalo to pivem Zlatopramen: asi před rokem či dvěma se jeho slogan náhle změnil z "O stupeň lepší" na "O stupeň lepší zážitek". Letos se přidal Gambrinus, který slibuje "Kvalitní zážitek" (sic!) a "lovemark" nejednoho českého turisty - Tatranky. Z "Energie sbalené na cesty" jsou rázem "Zážitky sbalené na cesty". A právě zde bych se chtěl přistavit.

Nevím, jestli si této kosmetické změny vůbec někdo ze spotřebitelů všiml. Mě však bolestně připoměla praxi marketingového kutění, jehož žel bývám dodnes očitým svědkem. Snad se brand manager Tatranek příležitostně začetl do odborné literatury (či do elektronického newsletteru z Amazon.com) a tam objevil "experiential marketing" jako cosi, co je v kurzu. Snad nějaká výzkumná agentura ulovila "zážitky" jako nový směr, jímž mají Tatranky vykročit. Nebo je snad slovo "enerige" ve spojitosti se starými dobrými Tartrankami a jejich vysokým obsahem cukru a dalšími hříšnými ingrediencemi politicky nekorektní?

Buď jak buď, Tatranky si už nedáme když nám před vrcholem Sněžky dojdou síly, ale spíše s nimi budeme někde na autobusáku čekat, jestli nepřijede nějaký zážitek.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Logika loga

Česká spořitelna: Metafora i metonymie českého bankovnictví

Pomsta jazykových víl