Krátký projekt v Lublani: tři dny (s nevábnou cesotu autem, která vypadá na mapě a na ViaMichelin daleko lépe, než ve skutečnosti). Depresivní výhled z hotelového pokoje. Slovinců je kolem 2 milionů - večer popíjení s kolegy a řešení tohoto mikroskopického národního pocitu: většina vidí budoucnost Slovinců v postupném rozplynutí se v okolí. Národní archetyp - silák Martin Krpan, původně snad pašerák, prý nijak sympatický člověk. Jednoduše silný, značně idiosynkratický, umí si poradit.
Kolegové všichni neuvěřitelně kouří - českou, byť nedokonalou, legislativu na ně! Navíc "kouřiti" ve Slovinštině sluje "kaditi", paralela dosti nešťastná.
neděle, února 05, 2006
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Pomsta jazykových víl
A portrait of a fairy, by Sophie Gengembre Anderson (1869). Jazykové víly jsou velmi skromné. Materiálně si nenárokují téměř nic. Hlavu...

-
Metafora a metonymie , tyto dva hojně používané jazykové tropy, jsou blízké sestry. Zatímco metafora je přenesením významu jednoho slova...
-
Marty Neumeier tvrdí, že značka je “něčí osobní pocit” (“...it’s a PERSON’s gut feeling.” Caps M. N.) Jistě, postoj, který si ke značce v...
-
Původně vyšlo v příloze Víkend HN v únoru 2011 Aktuální podoba Sirény v logu Starbucks. Název “Starbucks” i přídomek “coffee” zmizely z lo...
Žádné komentáře:
Okomentovat