
Dnes jedna předvolební. Navíc jako cizí státní příslušník nemám místně volební právo, takže tato úvaha nemá pro mě existenciální váhu. Chápejte ji tedy taky prosím spíše jako anekdotu.
Z marketingového hlediska je reklamní kampaň příslibem užitku (užitků), které může spotřebitel od inzerované značky očekávat. Žádný příslib = žádná kampaň. Z tohoto pohledu by volební manažeři ODS měli vrátit školné. "ZMĚNA - NADĚJE - BUDOUCNOST". Jo, a ještě "SPOLEČNĚ". Tento terminologický "cloud" se objevil asi před deseti dny na běžných i méně běžných outdoorových formátech (alepsoň v Praze a okolí). Po zemitých příslibech peněz v programu "ODS Plus" je to obrat o 180 stupňů. Ne že by příslib nějaké té koruny navíc pro všechny byl zrovna atraktivní pravicový program, ale slibovat vzdušné zámky naděje a budoucnosti - ještě ve formě podivné esemesky - to je vyloženě bolševická parketa. ODS neví, co je positioning. A já bych přitom tak rád tu rovnou (a současně nízkou) daň!
Ve víkendových LN se objevil osvěžující článek slovenského novináře Štefana Hríba o trhu myšlenek (nejen politických) v Česku z podunajské perspektivy. Odkazuji na něj proto, že aktuální přelep plakátů ODS Hríbovy postřehy pěkně rámuje: primátor a horolezec Pavel Bém nás na těchto plakátech žádá (významový přepis - asi si nepamatuju doslovně): "Než odjedete na víkend prosím změňte vládu." Ano, takové jsou české priority: rodinný výlet na Křivoklát, případně okopat zahrádku, brusle na Ladronce... Á propos! Volby! Stejně to v pátek na magistrále pojede blbě.
1 komentář:
Rovnou daň bohužel v programu nemá nikdo. Pouze rovnou daňovou sazbu a to není totéž. Ale i ta je lepší alternativou dnešní progrese.
Okomentovat