Pěkný pohled od Dunaje


Dnes jedna předvolební. Navíc jako cizí státní příslušník nemám místně volební právo, takže tato úvaha nemá pro mě existenciální váhu. Chápejte ji tedy taky prosím spíše jako anekdotu.

Z marketingového hlediska je reklamní kampaň příslibem užitku (užitků), které může spotřebitel od inzerované značky očekávat. Žádný příslib = žádná kampaň. Z tohoto pohledu by volební manažeři ODS měli vrátit školné. "ZMĚNA - NADĚJE - BUDOUCNOST". Jo, a ještě "SPOLEČNĚ". Tento terminologický "cloud" se objevil asi před deseti dny na běžných i méně běžných outdoorových formátech (alepsoň v Praze a okolí). Po zemitých příslibech peněz v programu "ODS Plus" je to obrat o 180 stupňů. Ne že by příslib nějaké té koruny navíc pro všechny byl zrovna atraktivní pravicový program, ale slibovat vzdušné zámky naděje a budoucnosti - ještě ve formě podivné esemesky - to je vyloženě bolševická parketa. ODS neví, co je positioning. A já bych přitom tak rád tu rovnou (a současně nízkou) daň!

Ve víkendových LN se objevil osvěžující článek slovenského novináře Štefana Hríba o trhu myšlenek (nejen politických) v Česku z podunajské perspektivy. Odkazuji na něj proto, že aktuální přelep plakátů ODS Hríbovy postřehy pěkně rámuje: primátor a horolezec Pavel Bém nás na těchto plakátech žádá (významový přepis - asi si nepamatuju doslovně): "Než odjedete na víkend prosím změňte vládu." Ano, takové jsou české priority: rodinný výlet na Křivoklát, případně okopat zahrádku, brusle na Ladronce... Á propos! Volby! Stejně to v pátek na magistrále pojede blbě.

Komentáře

Anonymní píše…
Rovnou daň bohužel v programu nemá nikdo. Pouze rovnou daňovou sazbu a to není totéž. Ale i ta je lepší alternativou dnešní progrese.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Česká spořitelna: Metafora i metonymie českého bankovnictví

Logika loga

Filosofie vs feelosofie v marketingu