I haven't been to the October 2nd Smplicity Event organized by Philips in London. Yet, judging from a recent article in Business Week Online, it must have been a spectalucalr show. However, what struck me most was the kind of statment Stefano Marzano, CEO and chief creative director for Philips Design, treated the reader to. Marzano is quoted in the article talking about the change Philips is undergoing: "from a company in which technology called the shots to one in which the focus is firmly on people." Fair enough. One just gets the impression that this "revolution" should have happened some 30 years ago with the advent of consumer-oriented marketing. Right? Are such giants as Philips just discovering the power of usability research and alternative ways of qualiltative research? If so, then we'd better call the recently ended marketing era the "era of looks-like-consumer-oriented-marketing-but-really-is-just-huge-sums-of-
money-thrown-into-advertising-hype-with-the-hope-we'll-be-able-to-outprice
-the-chinese marketing".
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Pomsta jazykových víl
A portrait of a fairy, by Sophie Gengembre Anderson (1869). Jazykové víly jsou velmi skromné. Materiálně si nenárokují téměř nic. Hlavu...

-
Metafora a metonymie , tyto dva hojně používané jazykové tropy, jsou blízké sestry. Zatímco metafora je přenesením významu jednoho slova...
-
Marty Neumeier tvrdí, že značka je “něčí osobní pocit” (“...it’s a PERSON’s gut feeling.” Caps M. N.) Jistě, postoj, který si ke značce v...
-
Původně vyšlo v příloze Víkend HN v únoru 2011 Aktuální podoba Sirény v logu Starbucks. Název “Starbucks” i přídomek “coffee” zmizely z lo...
Žádné komentáře:
Okomentovat