pondělí, listopadu 05, 2007
Značka je jazyk
Přesvědčuji se o tom dnes a denně: jak mluvíme o sobě, o svém trhu, o své firmě určuje nejen to, jak budeme jako vnímáni, ale jací doopravdy budem! Tato tvůrčí síla slova v marketingu je asi důvod, proč se do našeho oboru stěhují všichni přeživší modernisté, kteří přísahali na Saussura, případně na Mukařovského s Jakobsonem. Když jsem ve škole v polovině osmdesátých let četl Lotmana a Bachtina, netušil jsem, že to bude použitelné pro roztáčení kapitalistických kol.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Pomsta jazykových víl
A portrait of a fairy, by Sophie Gengembre Anderson (1869). Jazykové víly jsou velmi skromné. Materiálně si nenárokují téměř nic. Hlavu...

-
Metafora a metonymie , tyto dva hojně používané jazykové tropy, jsou blízké sestry. Zatímco metafora je přenesením významu jednoho slova...
-
Marty Neumeier tvrdí, že značka je “něčí osobní pocit” (“...it’s a PERSON’s gut feeling.” Caps M. N.) Jistě, postoj, který si ke značce v...
-
Původně vyšlo v příloze Víkend HN v únoru 2011 Aktuální podoba Sirény v logu Starbucks. Název “Starbucks” i přídomek “coffee” zmizely z lo...
Žádné komentáře:
Okomentovat