Brand manažer dneška

V jednom z mnoha inzerátů na pozici brand managera jsem narazil na tento popis předpokladů, které by ideální kandidát či kandidátka měli splňovat:


Jednotlivými požadavky jsem překvapen nebyl. Co mě zaujalo, byla implicitní logika souhrnu těchto požadavků. Tu totiž můžeme současně považovat za logiku přemýšlení o disciplíně řízení značky v dnešním českém prostředí. 

Požadavek bakalářského titulu je formální - žádná škola v ČR nedokáže studenty v rámci bakalářského studia připravit na práci brand manažera. Tříletá praxe v "Brand Managementu" (řízení značky) má být současně (?) praxí v "Marketing Analysis" (marketingové analýze). Souběh těchto dvou kompetencí se předpokládá, stejně jako "Very good analytical skills". V kombinaci s blíže neurčenými "Brand building skills" se zde profiluje něco jako datový analytik. Tento datový analytik bude navíc vysoce mobilní (Driving license B) a schopen komunikovat a prezentovat - i v angličtině. Nepřekvapí ho notoricky známý kancelářský softwarový balík nainstalovaný na firemním počítači, nějaká forma těžkopádného ERP, open space a office politics nadnárodní korporace. Bude pracovat na sušenkách, sodovce, pracím prášku nebo zubní pastě - proto by měl mít zkušenosti s marketingem sušenek, sodovky, pracího prášku nebo zubní pasty. Pod lakonickou nálepkou "Result oriented" se potom skrývá připravenost nechat si svoje názory pro sebe a udělat cokoliv proto, aby se příští měsíc sušenek (sodovky, prášku, pasty) prodalo víc - a v případě, že se tak nestane, dokladovat prodejní propad propracovanými kontingenčními tabulkami v excelu a hýbavými prezentacemi v powerpointu.

Jak bude vypadat úspěšný kandidát/kandidátka, až ho příště potkáte v zasedačce nadnárodní korporace?

Bude čtyři roky ze školy. "Brand building" bude (v lepším případě) chápat jako obdiv k posledním vítězům z Cannes nebo (v horším případě) jako umístění co největšího počtu log svého výrobku do slevového letáku Kauflandu nebo Teska. Bude schopen vyprodukovat nejméně 120 slajdů s tabulkami týdně a v mailu bude často používat zkratky jako TBC, ASAP, COW, YTD, MS, SOM a WTF. Bude příznivcem měření čehokoliv čímkoliv. Bude trvat na tom, že v češtině můžeme psát titulky inzerátů stejně jako v angličtině - S Velkým Písmenem Na Začátku Každého Slova. Do dvou let znenávidí svoji práci, posune se do další nadnárodní korporace, která bude znova hledat vhodné kandidáty.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Logika loga

Česká spořitelna: Metafora i metonymie českého bankovnictví

Kontext je king.